Jak polerować maszyną dual action na padach gąbkowych

Ścieżka jaką należy podążać

Zaczynamy w lewym górnym rogi i jedziemy od prawej do lewej, za każdym razem schodząc o jedną średnicę pada niżej. Należy jednak pamiętać o tym, gdy zjedziemy linię niżej, powinien nachodzić na poprzedni ślad po padzie na jakieś 20%.

Występuje kilka standardów w polerowaniu, które warto znać – jednak z czasem i doświadczeniem sami go modyfikujemy i dostosowujemy pod siebie, mianowicie:

  1. Zaczynamy od lewego, górnego rogu i liczymy tylko poziome przejazdy, czyli:
    – zaczynamy od ruchu nr: 1,
    – ruch nr: 2 wykonujemy, ale go nie liczymy,
    – ruch nr: 3
    – ruch nr: 4 wykonujemy, ale go nie liczymy, itd
    – ruch nr: 8 na powyższym schemacie jest niczym innym jak powrotem do początku.
  2. Należy wykonać 3 takie przejazdy i teraz możemy przejść na ruchy pionowe, gdzie z kolei nie liczymy ruchów poziomych.
  3. Jak długie powinny być te ruchy?
    – Czterokrotność średnicy pada polerskiego max – pięciokrotność.

Jak zacząć samo polerowanie maszyną DA

Najważniejsze to pamiętać dobrze zaimpregnować pad, czyli odpowiednio nasączyć go pastą. Jeżeli jest to świeży pad po praniu lub nowy, należy nałożyć na pad pastę w formie formie “ślimaka” i wetrzeć go dobrze w pad polerski. Następnie nakładamy kilka “groszków” (4 – 6) na pad i odciskamy go w kilku miejscach na przestrzeni roboczej. Gdy już to zrobiliśmy nie pozostaje Nam nic innego jak zacząć pracę.

Maszyną, którą ja posiadam, czyli ADBL Roller D09125-01 startuję z 1 biegu i dosyć szybko ale równo z małym naciskiem robię 2 przejazdy, które mają za zadanie rozprowadzić pastę po przestrzeni roboczej.

Następnie gdy już zaczynamy faktyczną pracę wrzucamy bieg 4 i powoli z dość dużym dociskiem polerujemy Nasz element z powyższym schematem. jednak ograniczymy się do dwóch przejazdów,

Następnie wrzucamy bieg 5, delikatnie spuszczając docisk ale minimalnie, ma on być niewiele mniejszy niż w poprzednim kroku i można delikatnie przyśpieszyć choć nie trzeba.

Gdy już widzimy, że pasta już jest prawie wypracowana schodzimy do 2 biegu i robimy jeszcze 2 szybkie przejazdy.

Podsumowanie

Ilość przejazdów? Tak naprawdę uzależniona jest od pasy polerskiej – musimy cały czas obserwować jak się zachowuje, aby nie wypracować jej do końca, ani żeby zbyt dużo jej zostało.
Pamiętaj, że to wszystko jest umowne. Musisz się dopasować do swoich padów, pasty, maszyny polerskiej, temperatur, wilgotności powietrza, no do wszystkiego!